گروه مهندسی ناژو
شماره های تماس
اطلاعات پست
برچسب ها
اشتراک این مطلب
دنبال چه میگردی ؟
جستجو کردن

استاندارد استخرهای شنا – الزامات عمومی ISIRI 11203

استاندارد استخرهای شنا – الزامات عمومی ISIRI 11203

 

گروه مهندسی ناژو مجری تخصصی انواع استخر پیش ساخته فایبرگلاس و استخر بتنی ، در این مطلب برای شما استاندارد تدوین شده برای استخرهای شنا را آماده کرده است.

 

استاندارد استخرهای شنا - الزامات عمومی ISIRI 11203

پیش گفتار

استاندارد” استخرهای شنا- الزامات عمومی ” که پیش نویس آن در کمیسیون های مربوط تهیه و تدوین شده و در دویست و پانزدهمین اجلاس کمیته ملی استاندارد مهندسی پزشکی مورخ 87 / 11 / 29 مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مصوب بهمن ماه 1371، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استانداردها ارائه شود، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین، باید همواره از آخرین تجدیدنظر استانداردهای ملی استفاده کرد.

 

هدف و دامنه کاربرد

هدف از تدوین این استاندارد ارایه ویژگی ها و مشخصات عمومی استخرهای شنا جهت اطمینان حاصل کردن از شرایط بهداشتی، سلامتی و ایمنی محیط های عمومی شنا می باشد. این استاندارد استخرهای ذیل را در دو حالت سرپوشیده و رو باز شامل می شود: 1- استخرهای آموزشی خردسالان 2- استخرهای شنای تفریحی سرسره دار، موج دار و …) 3- استخر شنای حرفه ای و مسابقات 4- استخرهای آبگرم 5- استخر معلولان 6- استخر کف متحرک

یاد آوری – الزامات ارایه شد در این استاندارد در مورد استخرهای زیر کاربرد ندارد. اما با این وجود بهتر است این استخرها نیز الزامات فنی این استاندارد را به منظور حفظ سلامتی، بهداشت و افزایش کارایی مدنظر قرار دهند. استخرهای خارج از دامنه این استاندارد استخرهای شنا عبارتند از:

1- استخرهای شنای خصوصی (مسکونی) که صرفا برای استفاده مالک و یا اعضاء خانواده مورد استفاده قرار می گیرد. 2- استخرهای آبگرم (طبیعی) که مستقیما تحت نظارت یک پزشک و یا بیمارستان می باشد. 3- حوضچه ها یا استخرهای کوچکی که صرفا برای آب درمانی و یا حرارت دهی و آرامش بخشی به پوست مورد استفاده قرار می گیرند. 4- استخرهای شنایی که به صورت موقت و یا غیر دائمی طراحی و ساخته شده اند. همانند استخرهای شنایی که بصورت موقت در اردوگاههای تفریحی برپا می شوند. 5- استخرهای آکواریومی.

[av_icon_box icon=’ue82d’ font=’entypo-fontello’ title=’دانلود استاندارد استخرهای شنا’ position=’top’ icon_style=” boxed=” font_color=” custom_title=” custom_content=” color=” custom_bg=” custom_font=” custom_border=” custom_title_size=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” custom_content_size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” heading_tag=” heading_class=” link=” linktarget=” linkelement=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-9r3gj’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”] دانلود
[/av_icon_box]

 

5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب